Każdy pojazd wszędołazowy, czyli jak nazwa wskazuje- mogący przedostać się wszędzie, bez względu na warunki terenowe, idealnie sprawdza się w roli rekreacyjno-sportowej maszyny, którą doskonale radzi sobie zarówno jako typowo rozrywkowy pojazd, lecz również jako wyczynowa maszyna, której można używać do profesjonalnych zmagań profesjonalistów lubiących ekstremalne aktywności fizyczne. Niezależnie od tego w jakim celu, na jaką skalę oraz w oparciu o co wykorzystujemy nasz quad, bowiem o nie tu chodzi mając na myśli czterokołowce, warto jest zwrócić uwagę na to, że miłośnicy takich wozów decydują się przede wszystkim na wprowadzenie tuningu wizualnego oraz mechanicznego. Czym się one między sobą różnią i na czym polegają?
W tym przypadku jest to zmiana estetyczna, jaka opiera się zwłaszcza na ingerowaniu w pojazd ale od strony zewnętrznej, czyli upiększaniu jego wyglądu wizualnego. W głównej mierze chodzi tu o wszelakie modyfikacje w obrębie estetyki wozu ale bez modyfikacji w środku.
W naszym kraju raczej nie ma takiej mody jak na zachodzie, aby modelować czterokołowce w oparciu o tuning wizualny. W Ameryce natomiast jest to bardzo często przeprowadzany zabieg, w dodatku na własną rękę. Musimy również dodać, że w odróżnieniu od właścicieli pojazdów osobowych, Europejczycy mający quady raczej nie chcą kombinować z ich estetyką. Jeżeli mowa natomiast o walorach wewnętrznych, czyli większej mocy, lepszej pojemności, usprawnieniach i dodatkowym wyposażeniu to już jest to bardzo popularny zabieg.
Autor artykułu: